2024年9月の記事一覧
3年生の外国語活動の様子
手作りのパペットを使って人形劇をしました。ピアノのリズムに合わせて好きな色やスポーツ、食べ物を伝え合いました。なかなかリズムに乗れないお友達を助ける優しい姿が見られました。
Present a handmade puppet show. They shared their favorite colors,sports and foods along with the piano rhythm. We saw them kindly helping their friends who were having trouble keeping up with the rhythm.
6年生外国語の授業
旅行会社の人になりきっておすすめの国を紹介するアクティビティを行いました。アイコンタクト、スマイル、クリアボイスを意識できていてとても上手にやり取りができました。
Present the travel brochure in class. They spoke clearly, did eye contact to the audience and smiled. "I want to go to New zealand.New zealand is a great country. You can see Tekapo. You can eat the meat pie......Let's go to New zealand!!! "
4年生の外国語活動の様子
文房具の言い方を学びました。カードゲームではペアで"Do you have a pencil?" "Yes,I do./No,I don't."と上手にやり取りができました。
Students learned how to say stationaries. They enjoyed "card game". Choose 6 cards, ask "Do you have a pencil?". If the partner has the card,you can be given the card from him/her.
1年生の外国語活動の様子
色の言い方を学習しました。ALTのジェニファー先生が妖精に変身して好きな色を伝えると児童達はムカデ競走をしながらその色の旗を届けました。班で協力して楽しく活動できました。
Let's play "MUKADE"race!! Group yourself into 3,put on the shoe race. Listen to the teacher, and get the colors that she needs,repeat the process until you complete colors of the rainbow.
6年生外国語の授業
ボードゲームをしました。ターゲットフレーズを上手に使って駒を進めていました。
Let's play the board game!!!Where do you want to go? I want to go to New zealand. New zealand is a wonderful/nice/beautiful/interesting country.
5年生外国語の授業
He/She を使って’忍者とお姫様ゲーム’をしました。
Students do "princess" pose if the teacher mentions "girl". Do "ninja" pose if the teacher mentions "boy".
5年生はとても熱心に音読の練習をしています。毎回たくさんの児童がステージに上がってお手本を聞かせてくれています。
The students are working hard on practicing reading aloud. Many of them even go up on stage to read as example.
3年生の外国語活動の様子
3年生は2学期初回の授業からとても元気に参加していました。フルーツジュースシェイクダンスを楽しそうに踊っている様子です。
Students looked so happy to sing the "fruit juice shake shake"♪
英語で借り物競争をしました。「人参が好きなお友達/サッカーが好きなお友達/ゴリラが好きなお友達」等のお題ですぐに相手を見つけALTに紹介していました。みんなクラスメイトのことをよく知っています!
"find someone who"game!!!
Find someone who likes color/animal/food/sports mentioned by the teacher. Once you found someone who likes it,go to the teacher and get 1 sticker.