ブログ

R6 Funglish

興奮・ヤッター! 6年生外国語の授業

旅行会社の人になりきっておすすめの国を紹介するアクティビティを行いました。アイコンタクト、スマイル、クリアボイスを意識できていてとても上手にやり取りができました。

Present the travel brochure in class. They spoke clearly, did eye contact to the audience and smiled. "I want to go to New zealand.New zealand is a great country. You can see Tekapo. You can eat the meat pie......Let's go to New zealand!!! "

 

 

興奮・ヤッター! 4年生の外国語活動の様子

文房具の言い方を学びました。カードゲームではペアで"Do you have a pencil?" "Yes,I do./No,I don't."と上手にやり取りができました。

Students learned how to say stationaries. They enjoyed "card game". Choose 6 cards, ask "Do you have a pencil?". If the partner has the card,you can be given the card from him/her.

 

興奮・ヤッター! 1年生の外国語活動の様子

色の言い方を学習しました。ALTのジェニファー先生が妖精に変身して好きな色を伝えると児童達はムカデ競走をしながらその色の旗を届けました。班で協力して楽しく活動できました。

Let's play "MUKADE"race!! Group yourself into 3,put on the shoe race. Listen to the teacher, and get the colors that she needs,repeat the process until you complete colors of the rainbow.

興奮・ヤッター! 6年生外国語の授業

ボードゲームをしました。ターゲットフレーズを上手に使って駒を進めていました。

Let's play the board game!!!Where do you want to go? I want to go to New zealand. New zealand is a wonderful/nice/beautiful/interesting country.

興奮・ヤッター! 5年生外国語の授業

He/She を使って’忍者とお姫様ゲーム’をしました。

Students do "princess" pose if the teacher mentions "girl". Do "ninja" pose if the teacher mentions "boy".

5年生はとても熱心に音読の練習をしています。毎回たくさんの児童がステージに上がってお手本を聞かせてくれています。

The students are working hard on practicing reading aloud. Many of them even go up on stage to read as example.

興奮・ヤッター! 3年生の外国語活動の様子

3年生は2学期初回の授業からとても元気に参加していました。フルーツジュースシェイクダンスを楽しそうに踊っている様子です。 

Students looked so happy to sing the "fruit juice shake shake"♪

英語で借り物競争をしました。「人参が好きなお友達/サッカーが好きなお友達/ゴリラが好きなお友達」等のお題ですぐに相手を見つけALTに紹介していました。みんなクラスメイトのことをよく知っています!

"find someone who"game!!!

Find someone who likes color/animal/food/sports mentioned by the teacher. Once you found someone who likes it,go to the teacher and get 1 sticker.

興奮・ヤッター! 6年生外国語の授業

6年生の授業では、ターゲットフレーズの"Where do you want to go?" "I want to go to Australia."を使ってジャンケンスプリットというフィリピンのゲームをしました。ジャンケンに負けて足が裂けそうになって笑いながら悲鳴を上げていました。

Students place their feet in the starting position: right foot in front of the left foot. Students will take turns in asking and answering the question, "Where do you want to go?" Then, they will play janken. Whoever wins will place his/her foot behind his/her other feet making the other player extend his/her leg to reach the winners foot while keeping his/her other foot in place. If the loser can't extend his/her leg anymore, the other player wins. If there is still remaining time, students can play for another round.


 

夏休みのFunglish clubの様子

夏休みFunglish Clubが開催されました。市内の小学校からたくさんの児童が参加し、約20名のALTの先生達と一緒に様々なアクティビティを楽しんでいました。

アクティビティで使う英語を練習してからスタートです。

グループで協力してクイズの答えを探し出します。

ターゲットフレーズを言いながらピクチャーカードをめくっていきます。

ターゲットフレーズを言いながらボールを的に当てています。

ペットボトルチャレンジが成功したら国旗名を当てます。

スペルクイズでもグループで協力してアルファベットを並び替えています。

フィリピンのデザートの作り方をALTの先生達に教わりながら楽しそうにクッキングしていました。

5年生外国語の授業

Let's sing "Months song" from January to December using macarena dance step♪♪

「誕生日に欲しいものを伝えよう」という単元では、月の名前をなかなか覚えられない児童のためにマリア先生が『マカレナダンス』を提案し、毎回の授業で楽しくダンスを踊っています。中にはステージの上で踊ってくれる元気な児童もいました。